و توی دروازه **گل**

سلام فوتبال دوست های پر حاشیه((خوش آمدید))

و توی دروازه **گل**

سلام فوتبال دوست های پر حاشیه((خوش آمدید))

علت راهیابی ذوب آهن به فینال

۱۲نکته ای که باعث صعود ذوب آهن به فینال شد

خوردن تنها 5 گل در بازی های در این سطح نشان از لیاقت تیمی دارد که به بهترین شکل ممکن دفاع منطقه ای را انجام می دهد. آنها مدافعان قوی داشتند که به بهترین شکل ممکن توسط هافبک ها و در صورت لزوم از حمایت یک مهاجم برخوردار می شدند این کار به تیم ذوب آهن این امکان را می داد که از دفاع به حمله و از حمله به دفاع به راحتی سویچ کنند

1

ذوب آهن با فوتبال اش حرف زده نه با رکورد هواداران بیشمار بعضی از تیم ها که همیشه با آن خود را در آسیا مطرح شده می پندارند، باید بپذیریم که این بار در آسیا با فوتبالمان حرفی برای گفتن داریم.

2

پوهانگ کره جنوبی نمی تواند ذوب آهن را شکست دهد، الهلال هم برایمان دردسر ساز نیست، این بار در مقابل فوتبال سرعتی کره جنوبی کم نیاوردیم و اجازه برای ارائه فوتبال کم رمق و وقت کشی به عرب ها را از ابتدا ریشه یابی کردیم، این همان نکته ای است که ذوب آهن به ما یاد داد، در فوتبال مدرن دنیا آن کسی پیروز است که برنده به خانه حریف می رود، نه بازنده.

3

چه کسی به ما از ستاره ها حرف زد؟ چه کسی از پشتوانه مالی فراوان بعنوان یکی از دلایل اساسی در فوتبال سخن گفت؟ سپاهان با آنهمه ستاره و با مربی معروف اش آنهم در مرحله گروهی پیش پای حریفان نه چندان قدر زانو زد، گرچه نمی توان از نقش خلعتبری بعنوان تک ستاره ذوب آهن در پیروزی های تیم ذوب آهن به راحتی چشم پوشی کرد، اما این همان خط بطلانی است که ذوب بر آن می کشد تنها ستاره ها سازنده فوتبال نیستند، این روح تیمی است که در زمین مسابقه فوتبال را می سازد. این بار زندگی کردن در فوتبال را با روح تیمی خوب یاد گرفتیم.

4

ذوب آهن تیمی بود که می دانست در مقابل حریفان اش چگونه ظاهر شود، آنها در هر دو دیدار یک چهارم نهایی و نیمه نهایی توان شان را نه با کار دفاعی بلکه با فوتبال منظمی که ارائه دادند به رخ حریفان کشیدند، قانون فوتبال مدرن در دنیای امروز بخوبی در فوتبال آسیا توسط ذوب آهن معرفی شد، فوتبالی منظم و بدون حتی یک اشتباه، این قانون آقای خاص در اینتر میلان ایتالیا به قانون منصور ابراهیم زاده در آسیا بدیل گشته است، گرچه مربیان ما همیشه بلد بوده اند خود را از دایره این فوتبال خارج نگاه دارند.

5

بازیکنان ذوب آهن در دیدار های مرحله نیمه نهایی و یک چهارم نهایی دچار هیجانات ناشی از التهاب بی خودی چنین دیدارهای حساسی قرار نگرفتند، خونسردی آنها در مقابل هواداران الهلال عربستان در دیدار برگشت و در ورزشگاه کینگ فهد قابل ستایش بود، در لیگ کشوری که التهابات و هیجانات ناشی از تنش ها و عصبیت های فراوان حرف اول و آخر را می زند، دیدن چنین خونسردی از تیمی بیرون افتاده از همین لیگ واقعا جای ستایش دارد.

6

منطق فوتبال تیم ذوب آهن در برابر الهلال عربستان در بازی برگشت دفاع مطلق نبود، ذوب آهن ثابت کرد تبم های موفق آنهایی هستند که می توانند به سرعت از حمله به دفاع و همین طور از دفاع به حمله روی آورند. ضد حمله‌های کارساز مبتنی بر ارسال پاس‌های دقیق بودند. ذوب آهن به خوبی در بازی برگشت از عهده این کار بر آمد، به فوتبال مدرن ذوب آهن وقت سلام دادن فرا رسیده است.

7

ضد حمله استراتژی کلیدی تیم های بزرگ در جام جهانی بود، ذوب آهن این درس را به خوبی یاد گرفته است، گل این تیم برابر الهلال در دور برگشت سرآمد این تاکتیک بود که ذوب آهن را به فینال سوق داد.

8

در فوتبال عربی که الهلال نمونه موفق آن بود نفوذ به پشت مدافعان آن تیم چه در اصفهان و چه در ریاض کار دشواری به نظر می رسید، آنها با 8 یا نه بازیکن دفاع می کردند و به همین دلیل تیم‌ها به بازیکنانی با توانایی های فردی قابل توجه نیاز دارند تا در نبردهای یک به یک و خصوصا در جناحین پیروز شوند.می توانیم بگوئیم که خلعتبری با یک فوتبال کم نقص و کم اشتباه این کار را به نحو احسن انجام داد.

9

خوردن تنها 5 گل در بازی های در این سطح نشان از لیاقت تیمی دارد که به بهترین شکل ممکن دفاع منطقه ای را انجام می دهد. آنها مدافعان قوی داشتند که به بهترین شکل ممکن توسط هافبک ها و در صورت لزوم از حمایت یک مهاجم برخوردار  می شدند این کار به تیم ذوب آهن این امکان را می داد که از دفاع به حمله و از حمله به دفاع به راحتی سویچ کنند، باید قبول کنیم ذوب آهن دفاع فشرده و حملات برق آسا را به تاکتیکی فوق العاده موثر برای پیروزی در مقابل حریفان تبدیل کرده است.

10

نظم، نظم و نظم تیمی ذوب آهن بلای جان اکثر تیم های آسیایی شد، حفظ این اصل همان تیر خلاصی بود که بر پیکر پوهانگ در کره جنوبی وارد شد، باید قبول کنیم بعد از مدت ها و فارغ از هرگونه های ها و هوی ها صاحب تیمی شده ایم که دیسیپلین فوق العاده زیادی دارد.

11

ذوب آهن کاری بزرگ و تاریخی را در فوتبال کشور انجام داد، این کار از دو واقعیت فوتبال ما هیچگاه سرچشمه نمی گیرد، اولا با باشگاه و تیمی روبرو هستیم که در طول سه فصل گذشته از مدیریت و کادر فنی گرفته تا بازیکنان اش کمترین سهم را در حاشیه های فوتبال ایرانی داشته اند، دوما با مربی طرف بودیم که از اشتباهات اش همیشه درس گرفته است، منصور ابراهیم زاده هیچگاه در هیچ کنفرانس مطبوعاتی شکست را توجیه نکرده و از زیر بار مسئولیت اش در قبال باخت طفره نرفته و بازی حریف را در هم تحقیر نکرده، درس گرفتن از اشتباهات و احترام به بازی حریف، امروز ذوب آهن را به فینال جام باشگاه های آسیا رهنمون کرده است، اصولی ساده اما گویا که کاش مربیان مطرح کشور از آن درس بگیرند.

12

هوادار همه چیز فوتبال نیست و گاها فوتبال است که هوادار با خود به همراه می آورد. فوتبال همان اصلی است که تفاوت تیمی چون ذوب آهن با استقلال و پرسپولیس را در آسیا مشخص می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد